domingo, 12 de dezembro de 2010

GUARATUBA BAY - Eric en New Years Eve op het eiland Paqueta - Delen I en II

In de late namiddag, regen, grijze luchten, zachte temperaturen ...

 
Het klimaat vrij typisch van Curitiba in december.

 
Zeer geschikt voor schrijven, lezen of genieten van uw muziek.

 
Koos voor het laatste.

 
Sluit de kabel uit de schelpen ergonomische Sony, geluidsapparatuur en ook om hun oren, liggend op de sofa van zijn hok, het voorbereiden van de afstandsbediening te gebruiken en sommige MP3 download op het internet te selecteren ... Plus uw laptop schijf.

 
Op het dressoir naast de bank, parmezão keramische potten gevuld met cashewnoten, pinda's, olijven en blokjes kaas eerder bereid met de Japanse mes in plakken snijden sashimi ... bedekt met oregano en olijfolie.

 
-Als je weet dat Suzuki dit mes waarmee ik aanwezig om sushi en sashimi bereiden gebruikt, en ik gebruikte het om Snijd de kaas in blokjes van Parma, teneinde de terugkeer op tijd en geeft me een goed cussing! Vermakelijke dacht

 
In de zilveren emmer, bak een fles Dom Perignon, vintage ijsblokjes tussen 68 en kristal te wachten op de borrelende nectar en sprankelend zilver zacht gelig.

  
Niets uit deze afgeleid plezier ... en zelfs wist van tevoren dat zou uiteindelijk de nacht doorbrengen op de bank, genietend van die gouden dromen en aangenaam met hem een lange tijd.

 
Mal plukte een paar nummers van muziek en saxofoon, gespeeld door Stan Getz, Don Byas en Gato Barbiere, gebood de rheostaat verlichting tot een penumbra e. ..

 
Shit!

 
Het display van de telefoon naast de emmer ijs in de Martiaanse ET groene kleur, licht ...

 
Gelukkig, dat was voordat ik leveren om te dagdromen! Dacht

 
-I ...

 
-Eric?

 
-Sure, of iemand anders heeft hetzelfde nummer?

 
-EIII-me ... jongen, Junqueira ...

 
-Sorry, had niet eens de bindende bron en dan? Junqueira oke?

 
-Me-all, maar het lijkt mij niet zo veel met je, door de manier waarop ze antwoordde ... ah ah
 
-Ook is afgeleefde oude man, hoe gaat het daar gaat in Rio?

 
-Zeer goed als normaal, maar net gebeld om u een nieuws ...

 
-Bring it On!

 
-Je hebt nog steeds volhouden dat uw boek ten dode opgeschreven?

 
-One-day afmaken, pal ...
- Oh ... jongen, is al betrokken bij deze zaak meer dan vijf jaar, en het enige wat die mij gezonden heeft tot nu toe, zijn kinderen verhalen van vissen, vogels, Indiërs en vreemdelingen ah ah ah ...

 
-Het is slechts het begin van het verhaal dat ik je verteld.

 
-Gevonden op de fucking Boek van het graf van jou ... "Kleine stad"?

 
-Maar weet dat ik vond, weet je? Niet lezen het ontwerp van Guaratuba Bay-Eric en het Boek van de zondeval?

 
-Vertel me meer, deze odyssee! ah ah ah

 
-Op een dag ... Misschien!

 
-Eric, raadt nooit wat viel in mijn handen ...

 
Spreek-, kunst gestolen verzamelaar ...."!

 
-En ... documenten ook weet je nog?

 
-Het is waar ... Maar op een dag ziet de zonsopgang vierkante vriend of vriendin!

 
-Niet een droom, mijn bronnen zijn super veilig ... ah ah ah

 
-Ok ... wat nu kon?

 
-Iets dat wellicht interessant voor u, een origineel document van de graaf d'Eu, over de oorlog van Paraguay, zou passen in zijn historisch verhaal?

 
-Je maakt een grapje, rechts-Junqueira?

 
-Echt, zou men kunnen zeggen, in mijn zakenpartner ging naar Lissabon en kreeg de lening rom een bibliotheek, denk je?

 
-Natuurlijk niet, originele documenten zijn niet beschikbaar voor leningen ...

 
-Ja, maar de ambtenaren zijn er nog niet kennen ... ah ah ah

 
-En zijn medewerker griste het document toch? Ik heb het u, zal je uiteindelijk in de gevangenis buddy!

 
-Niet met preken, of niet?

 
-Sure ik wil, maar niet het origineel, een kopie van het reeds xerostática bij me passen, en je kon een goed en eerlijk te nemen, ook niet na zijn terugkeer naar het origineel dat deze bibliotheek!

 
-Het kostte me een bundel Eric!

 
-Een fotokopie Junqueira is goedkoop, dus en stuur me per post, betaalt de verzendkosten, dat beloof ik.

 
-Maar noch de stok!

 
-Wil je me om het te verkennen?

 
-U weet dat er dit keer?

 
-En nog steeds geloven in Santa Claus, en het verlaten van u?

 
-Eric ... Ik ben het organiseren van een New Year's party hier in mijn huis op het eiland Paqueta, waarom niet komen en persoonlijk krijg je kopie? Kan besparen op de post ... ah ah

 
-Ben je gek? Gerealiseerd dat het vandaag de nacht van 30 december?

 
-Ahhh .... Ik begrijp het, verkocht de "vuurbal" om snel geld te verdienen, weet je, proletarische?

 
-Hm, ik verkocht, is hier de garage ...

 
-En ... dat ... ziek hem vragen geen geld voor gas, nietwaar?

 
-Je weet waar prak je nu verzonden ...

 
-Ik vermoed dat het wordt steeds naar het oude en knorrige vriend zijn!

 
-I 'm? Oude? En jij ... "Dinosaurus"?

 
-Eric alleen uitgenodigd de crème van de crème van de high society en het noordoosten deze keer ... zal een krans vriend!

 
-Junqueira, niet verleiden mij!

 
-Als u bij het Gloria Marina te krijgen tot drie uur morgen, mijn boot, er nog steeds ... en ik kan je een ritje naar het eiland!

 
-Bent u twijfelt mijn vermogen achter het stuur is?

 
-Je hebt nog steeds een rijbewijs? ah ah ah

 
-Ik ben pas achttien punten, deze tweede editie na recycling van de DMV, dat mij dwong om te doen ...

 
-Wat was, liep in de straat loopt over een hond?

 
-Op snelheidsovertredingen, wederom Junqueira, en ik probeer mezelf te beperken, maar dat fucking motor van mijn Porsche, te plagen me ...

 
- Het is dat zwarte Carrera cabriolet en ik ontmoette in Buzios?

 
-Hij heeft zelfs, ik heb de trouwe type ben, weet je?

 
-Trouwe? Met wat?

 
-Noch komt met sermo je nu gecombineerd?

 
-Komende of niet komt om te feesten mijn New Year's?

 
-Ik ga, laat ik Curitiba om vijf uur in de ochtend ...

 
-Dus ... Klasgenoot!

 
Klik ....

 
Nou Eric, ik mis je een weg te halen en wastafel op dezelfde voet op het gaspedaal.
Deel II
Hij graag vroeg opstaan om een reis te beginnen over het pad en om vijf uur in de ochtend, verliet de garage van de flat in de richting van de BR-116.
Vier uur na inname van de Avenida Ayrton Senna snelweg Werknemers in Sao Paulo en snel, aangezien de betwiste gebieden met veel vrachtwagens op de Via Dutra.
Hij ging de stad door de rode lijn, te snel, alleen 14:00 uur.
Besloten een snelle tijd te doden voordat ze naar de Marina da Gloria, nam de tegenovergestelde richting, en op het kruispunt van Prudence X Recklessness ... straat in Ipanema Prudente de Moraes hoek van de straat met Vinicius de Moraes ...
Een Acai sap en een koekje voor kabeljauw in de beroemde bar Meisje van Ipanema en een half uur later, in de richting van de Ave. Infante Dom Henrique, waar Marina is gelegen tussen de Gloria en Flamengo Cove.
Hij parkeerde zijn Porsche in de plaats aangegeven door de ordonnantie, de bank trok een zwarte tas en gooide de strip arm ...
Hij liep zonder haast door de pier, waar hij wist dat de bakermat van Playboy III, "boot" van slechts 100 meter van zijn vriend Junqueira, de verzamelaar van kunstwerken ...
Junqueira om te zien hem vijf minuten voor drie uur de tijd gegeven door hem voor de wedstrijd om Paqueta Island glimlachte.
-Altijd op het laatste moment he, haar los?
Hiii-Junqueira, dammit ... hoeveel mensen op de boot!
-Slechts een deel van de gasten, anderen zijn al op het eiland ... Heyyyy ... Wat is het dat uitwisselingsstudenten?
-Mijn verandering van kleren, je praktische partij Eric gesproken over het gooien van de zak in de boot.
-Ben je gek dude? Het is inderdaad een feest, waar zijn je roken?
-Roken? - Crazy ya Junqueira, niet gebruiken voor meer dan 20 jaar, bracht zijn korte broek en shirt, die ik kocht in bloei Hawaii, is een tropisch feest is het niet?
-Wel, meer of minder ... zal naast het zwembad in de tuin met tropische decor, maar het is een partij met Eric NAUWKEURIGHEID ... ... mannen in smoking of zomers en vrouwen met hun toga's!
-Verdomme, waarom heb je me niet verteld voordat?
-Is het huren van een smoking?
-Natuurlijk niet, denk ik niet gekomen om uw "bash" de rijken, niet echt.
-Tussen deze fucking boot snel, we moeten vertrekken, dan zullen we een manier bedenken van deze ... haar kinderlijke, spottende!
-Junqueira, niet wil u in verlegenheid te brengen, kan ga ik door een van zijn obers serveren cocktails in glazen ... gekleurd of kokosnoten met rietjes ... ah ah ah
Junqueira, Eric keek zo boos weg, omdat er veel te praten voor uw gasten en er was de instelling folgadão ... ... Kortom, praktisch gebruik in Eva een New Year's partij, en nee. . . Rio de Janeiro!
Op dit moment een Airbus A-300 uitgegeven schrapen de antenne van de boot met een duivel lawaai, het innemen van een track van de luchthaven Santos Dumont ...
De onverschrokken kapitein, noch gewezen op de rand van de jet op de mast van de boot, schijnbare al gewend, waardoor de boog op koers 300 ° magnetische Nee, in een rechte lijn naar de verwachte nederlaag, lat 22 ° 76 'S en lang. 43 ° 11 'O, de coördinaten van het eiland ligt op 12 mijl van Marina da Gloria, een reis van slechts 35 minuten naar het huis van de Dock's Junqueira.
Gedurende deze tijd, Eric en zijn vriend de tijd gehad om hun zaken te regelen in de hutten van de boot, uit het zicht van de passagiers.
- Het is het nut van zijn boek, Eric?
Eric beoordeelde het document en de kopie van de originele ...
- Zonder twijfel, mijn stad deel aan deze oorlog met een aantal strijders en had een relevant feit zich heeft voorgedaan ... in weerwil van de noodzaak om na te denken over deze domme oorlog tegen Paraguay, in opdracht van de graaf d'Eu, die voor mij was een marionet in de handen van de Britten, maar zij hadden er belang bij het voorkomen van de uitbreiding van dit kleine land
- Eric, Ik begrijp het niet ...
- Volgende, Junqueira, Engeland op het moment dat werd gebruikt in Brazilië, Argentinië en Uruguay, als ontdekkers van hun rijkdom en Paraguay, bedreigend dat de hegemonie, om meer in lijn met Spanje.
De Paraguay, ingeklemd tussen Brazilië, Argentinië, Chili en Bolivia, had geen zee, en afhankelijk van de scheepvaart op de rivier Paraguay, de rivier Parana, en tenslotte, na de samenvloeiing van de rivieren Parana en Uruguay, die de zee del Plata, al in open zee en toegang tot de Atlantische en de Stille Oceaan, het meest zuidelijke van deze gewrichten en na de schets van Kaap Hoorn, de Drake Passage ...
-En ...?
Op het moment, werd Paraguay coming out van een broederstrijd oorlog met Bolivia, zonder winnaars of verliezers, maar met een aangename ervaring.
Moeilijk voor te stellen nu dat zonder zeegrenzen, Paraguay een machtige vloot van de oorlog recht had?
Maar hij had, en was bedoeld om ervoor te zorgen dat het water route die nodig zijn voor hun ontwikkeling, noch dat zij nodig zijn om gebieden langs deze rivieren, Brazilië, Argentinië en Uruguay.
Nice, de Britse leidde deze drie landen om een drievoudige alliantie te vormen en de oorlog te verklaren naderende vijand, natuurlijk, dat zou moeten kunnen vertrouwen op de Britse en apparatuur financiering verlammende rente ...
"En waar het gaat Guaratuba?
De Braziliaanse marine heeft ingehuurd, hoe beter, verzocht de diensten van een stoomschip genaamd Sao Paulo, dat behoort tot een handelaar genaamd Jacinto Ribeiro Paulo Amaral, echtgenoot van de beroemde Braziliaanse pianist en componist, Gonzaga Chica ...
- Zelf Chiquinha-Gonzaga?
- Zelf ...
En wat is er gebeurd?
Eind november, meer precies 15.00 de dag 26 november 1866, het schip terug uit front brengen strijders vluchtten het bloedbad dat is gebeurd ... in woeste zeeslagen, en het onvermogen van de meester Vapor São Paulo, ondanks de zware mist die er gebeurd is, kwam aan de grond op het puntje van Caieiras Guaratuba lopen, en geloof het of niet, op minder dan 50 meter van de wal.
De mensen stroomden naar de wanhopige guaratubana fluitjes van de stoom en verwijderd uit de romp, de 600 soldaten en bemanningsleden, onder wie de zeer Chiquinha Gonzaga, zelfs zonder een menselijk verlies, met uitzondering van een vechter ernstig gewond in het front, dat kwam tot de dood op Terra.
- Wow, wat geluk hè?
-Ja, maar zal graag willen weten van de andere cijfers van deze oorlog Junqueira ...
- Wat?
-Overleden in deze oorlog, niet minder dan 3.100 Uruguayanen, 18.000 Argentijnen, 50.000 Brazilianen en geloof me, 15% van het Paraguayaanse volk, "slechts" 300.000 mensen tussen de militairen en burgers!
-Wow? Ik heb nooit het geleerd op school, weet je?
-In onze scholen alleen ons leren over heldendom in de zegevierende Slag van Riachuelo, ik verzeker je dat je hebt geleerd, nietwaar?
-Laat hem gaan, maar zo ver als je de zorg over dit document?
-Hoewel mijn boek is een historische roman, zoals op de documenten die bewijzen dat de juistheid van de feiten, Junqueira te redden!
-En waar zijn, een ander boek, Planet DC46, die ik zag in sommige ontwerpen van essays die mij gezonden heeft, passen in deze?
Het is hetzelfde boek Junqueira, de Guaratuba Bay, is een onderdeel van Planet DC46 ...
-Als besefte dat wij overgegaan zijn onder de brug Rio-Niterói? Junqueira frons
-Ja ... Ik heb wel de reis door haar meerdere malen ...
-Dus laten we doen wat interesseert mij nu ...
-Natuurlijk, ik weet dat je goed als je browser ...?
-Slechts tien-duizend, en alleen maar omdat je bent mijn vriend, ik had veel van de kosten, e. ..
-Stop, neem controles?
-Sure ...
Kort na het verankeren van het dok van het herenhuis op het eiland ...
Vervolg in deel III

Um comentário: